Direktlänk till inlägg 1 december 2010

Inget speciellt :)

Av Anna - 1 december 2010 10:56

 Ja och jo. Har lite tråkigt och behöver en paus från uppsatsen så vad göra? Jo, blogga lite strunt förstås   


Jag är ju grymt glömsk utav mig så att säga. Inget nytt med det, förutom att nu för tiden så har jag papper på det. Hihi. Inte alla som kan "skryta" med det inte! (sa hon ironiskt) 

Pratade med en kvinna igår som sa att jag ska vända mina nackdelar till fördelar istället, men inte förstod jag hur jag skulle göra det? Men hon kom med så fina lösningar att jag nästan kände mig privilegiad istället   "Good for me" så då kändes det ju lite bättre. Gud vad fulla av visdom en del är   

Jag har ju en del som inte funkar efter skalltraumat efter bilolyckan, som jag får leva med resten utav mitt liv vilka jag måste hitta strategier för. Det går liksom inte att medicinera bort. Fast jag tycker att jag hanterar det rätt bra, visst fallerar jag men då är det ju bara att "städa" upp efter mig.

 

Har ju äntligen fått göra en utredning som fastställt vad som felas mig vilket gör allting mycket lättare eftersom jag nu kan få den hjälp jag behöver   

 

Fast ibland blir ju min tillvaro lite lätt kaotisk pga att jag glömt något jag skulle göra, eller när jag blir helt "fuckt up" i huvudet när det blir för mycket omkring osv men som tur är jag ju flexibel och ordnar saker och ting iallafall. Det kan ju bli en hel del omplanering så att säga.

Det som känns jobbigast är ju att jag fått epelepsi vilket gör att jag måste undvika en del saker samt sköta mig med mat och sömn. Annars kan det gå illa juuue.

 

Å andra sidan så är det ingen ide att gå och gräma sig över att saker och ting blivit som det har blivit utan det är ju bara att acceptera. Vilket jag gör. Det är bara att kämpa vidare och göra så gott man kan efter sina egna förutsättningar.

 

Måste bara säga att jag har så underbara personer runt omkring mig i mitt liv som alltid finns där, bryr sig om mig, uppmuntrar mig och ger mig komplimanger.

 Ni är ju guld värda!!!

 

 

 

 
 
Fanny

Fanny

1 december 2010 11:54

Vet vad du menar. Epilepsi e skit. Vart anfallsfri i över ett år och tänkte börja med körkortet, sen slarvade jag en dag och fick ett anfall, så nu måste jag börja om igen.

http://fannyohman.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 6 juni 2012 09:22

För att bekräfta kommentaren "det är bara fjortisar som bloggar" så kan jag väl lika gärna göra det jag blir anklagad över.   Och varför det kanske nån undrar? Jo det ska jag säga, JAG ÄR EN TÖNTIG FJORTIS SOM INTE FATTAR ATT JAG ÄR 37!      O...

Av Anna - 7 maj 2012 09:53

Helt plötsligt tänkte jag att "Idag är början av resten utav mitt liv"... Nästa tanke var "Vilket fult ord! "BÖRJAN" är?!? Böjan, blöjan, börj, burjare? Usch    men ändå är det ju ett bra ord, ett positivt ord faktiskt. Men uu så fult.   Men för ...

Av Anna - 24 april 2012 09:38

Det finns fruktansvärda föräldrar som använder sitt barn som maktmedel och medvetet förbjuder släktingar att träffa barnet bara för att hämnas på de vuxna!!   Tyvärr är det det oskyldiga barnet föräldern straffar mest, för hur ska ett litet barn...

Av Anna - 19 april 2012 08:48

Visst är det så att när det gäller släkten så får man spotta och säga vad man vill om den, men när man hör andra som gör det så blir man lite arg, och i mitt fall...LEDSEN      När det gäller denna familjemedlem så har jag hört så mkt otrevlighet...

Av Anna - 30 mars 2012 20:05

Pga respekt för min mor som ringde för en stund sen och ville att jag skulle ta bort mina "familjeintrigsbloggar" har jag överlagt med mig själv och mina alteregon och tagit bort vissa av mina tidigare inlägg, även om jag själv inte tycker att jag sk...

Ovido - Quiz & Flashcards