Alla inlägg den 23 december 2010

Av Anna - 23 december 2010 18:14

Har loggat in tre gånger idag för att blogga, men varje gång har jag bara setat och stirrat på skärmen... har varit alldeles för trött i huvudet för att ens orka trycka ner tangenterna för att skriva nått. I och för sig så har jag bara loggat in pga tristess.

 

Har inte velat vara social alls idag, det har ju varit lite mycket sista veckorna och de sista dagarna har bara ökat på min känsla utav att vilja vara ensam, helt ensam utan att ha någon annan att tänka på eller ha nått att göra.

Jag sa direkt när jag vaknade i morse att jag ville vara ifred och med tanke på mitt usla humör, haha, så var det väl ingen som ville ha med mig att göra heller   

Men ja... nu sitter jag här och har tråkigt då, som man bäddar får man ligga.

 

Halv åtta så börjar "Bingolotto" och det är ju tradition här i vår släkt att spela det dan innan julafton. Jag kan ju inte påstå att det är nån speciell WOW-känsla som infinner sig direkt, men men... ska det göras så ska det!

Min tradition är att sitta med ett tag och kludda lite på brickorna för att sedan avvika och göra nått annat    Inte fan vinner man nått iallafall!!! Antar att jag inte tillhör den vinnande sorten Hihi

 

Imorgon är det den stora dagen alla väntar på, och även jag. För en gångs skull ska väl tilläggas. Mina barn får ett Nintendo Wii utav sin morfar med fru och jag har då inhandlat spel och lite attiraljer. Gud vad kul J A G ska ha   

-Va??? Var det barnen som skulle få det??? Nä det kan jag inte tro   

 

Jag förstår inte det där med julafton, varje år är jag snällare och snällare men inte får jag fler paket för det??? Tycker däremot att jag får mindre och mindre år för år?? Konstigt det där...   

Förstår ingenting....ser inte tomten hur snäll jag är?   

Jag till och med äter min spenat juuuueee.

 

För den som inte fattat det så äääälskar jag att öppna paket, kommer nog aldrig bli riktigt vuxen på den fronten. Det spelar ingentligen ingen roll vad det är i dom (vit lögn) men iallafall liksom.   

 

Ända sen jag vart liten så har vi alltid firat jul här uppe i Boda, och de gånger vi/jag inte firat här känns liksom inte som nån riktig jul. Så jag är glad över att jag i år får fira den här, där julen är på riktigt   

Fast jag antar att jag inte får fler julklappar i allafall. Hahaha!

 

På söndag är det hemfärd igen, jag, Johanna och Kristins Ronald åker hem till Nypan igen. Mina flickor stannar kvar med Kristin och Joline, vilket innebär EGENTID för lilla mig   

 

Problemet för mig är dock att jag har svårt för att göra ingenting, det brukar liksom ganska fort börja krypa i kroppen på mig. Men och andra sidan så kan jag själv bestämma vad och vem jag vill lägga min tid på när jag inte har några andra åligganden   

Jiiiippiiiieee!

Jag kan fara omkring som det behagar mig.

 

Over and Out Suckers!!!

Ovido - Quiz & Flashcards