Direktlänk till inlägg 31 juli 2011

Söndag hela veckan lång

Av Anna - 31 juli 2011 21:45

Musiken jag lyssnar på är deppig, deppig... om det inte nu vore så att jag redan var deppig så skulle jag definitivt bli det nu isåfall. Fast jag är kanske lite konstig, eller inte? Om jag är deppig så gillar jag att lyssna på riktigt deppig musik så jag riktigt kan gräva ner mig.

Men och andra sidan så älskar jag ju lite deppig, sorglig melankolisk musik vilket humör jag än är på. Den gör mig lugn och harmonisk. Komplext det här vart då....


Jag har inte bloggat på länge..... inte delat mina tankar, inte nått.

Själviskt utav mig, eller hur.........


Jag har sedan två dagar tillbaka haft låten "aldrig ska jag sluta älska dig" i mitt huvud på repeat. Den bara snurrar och snurrar...


Syrran öppnar en butik i september och i den lokalen har jag i princip levt mitt liv i nästan två veckors tid nu varvat med att vara barnvakt till Joline. Men det kan ju vara bra, då vet ni ju vart jag håller hus, och JAG vet vart jag ska hålla hus. Det är ett himla målande och snickrande. Jag trivs där, jag känner mig nyttig och jag tycker att det är roligt även om jag kanske beklagar mig nån gång. Atmotsfären är lugnande. Där kan jag släppa alla tankar och bara vara, göra och sköta mitt så att säga. En bubbla, ett vakuum i tillvaron.


Helgen har inte vart speciellt rolig, igår spenderade jag kvällen tillsammans med Jenny i butiken där vi gungade i varsin gungstol småpratandes, lyssnade på musik och tittade på när Kristin målade möbler. Det vart ändå en trevlig kväll som avslutades med en äcklig pizza, men den mättade iallafall.

Jag sov iallafall i natt, vilket var mer än jag gjorde natten innan då det bara inte gick. Förvånande nog sov jag till 13 idag?!!


Det enda jag gjort idag är att vara i syrrans butik samt tagit en promenad...


Jag tror jag ska lägga mig snart. När man sover så tänker man iallafall inte, och inte känner man nått heller. Ett avbrott i tillvaron.


Imorgon går jag väl till butiken, igen... som varje dag. Måla lite. Lyssna på deppmusik. Igen.

 
 
Ingen bild

Marre

1 augusti 2011 00:52

men :( min fiiiina Anna! måste träffas snart annars blir jag tookig. kanske ta den där film kvällen vi pratade om hos mig? du är världens finaste och bääääst! glöm inte det <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 6 juni 2012 09:22

För att bekräfta kommentaren "det är bara fjortisar som bloggar" så kan jag väl lika gärna göra det jag blir anklagad över.   Och varför det kanske nån undrar? Jo det ska jag säga, JAG ÄR EN TÖNTIG FJORTIS SOM INTE FATTAR ATT JAG ÄR 37!      O...

Av Anna - 7 maj 2012 09:53

Helt plötsligt tänkte jag att "Idag är början av resten utav mitt liv"... Nästa tanke var "Vilket fult ord! "BÖRJAN" är?!? Böjan, blöjan, börj, burjare? Usch    men ändå är det ju ett bra ord, ett positivt ord faktiskt. Men uu så fult.   Men för ...

Av Anna - 24 april 2012 09:38

Det finns fruktansvärda föräldrar som använder sitt barn som maktmedel och medvetet förbjuder släktingar att träffa barnet bara för att hämnas på de vuxna!!   Tyvärr är det det oskyldiga barnet föräldern straffar mest, för hur ska ett litet barn...

Av Anna - 19 april 2012 08:48

Visst är det så att när det gäller släkten så får man spotta och säga vad man vill om den, men när man hör andra som gör det så blir man lite arg, och i mitt fall...LEDSEN      När det gäller denna familjemedlem så har jag hört så mkt otrevlighet...

Av Anna - 30 mars 2012 20:05

Pga respekt för min mor som ringde för en stund sen och ville att jag skulle ta bort mina "familjeintrigsbloggar" har jag överlagt med mig själv och mina alteregon och tagit bort vissa av mina tidigare inlägg, även om jag själv inte tycker att jag sk...

Ovido - Quiz & Flashcards