Alla inlägg under oktober 2010

Av Anna - 31 oktober 2010 13:41

...inte övertygad och det känns faktiskt inte bra... och inte fan känns det bra att känna så här heller. Men det är inte mitt fel. Vad jag däremot kan påverka själv är att ta ett beslut och bara skita i det och gå vidare. Men det är svårt, men funderingarna maler hela tiden över hur jag ska göra i den frågan, det visar sig det gör det alltid.


Var hos brorsan igår och det var himla trevligt    tråkigt att jag inte kunde stanna längre. Fick dock leka lite med hans nya tekniska prylar och det är ju alltid kul. Han har köpt en Ipad i USA. Sån skulle man ju villa ha   


Är barnvakt till Joline samtidigt som jag är duktig och dammar bort all skit. Söndagar är ju ssssså sssssssstädigt.


Nä har inte tid med det här längre, PinkeWinkie, LaLa och resten   

Av Anna - 29 oktober 2010 13:59

....i själen att det finns så underbara människor som verkligen jobbar och gör sitt bästa för att en annan, i detta fall jag, ska få en chans här i livet. Lyssnar på vad jag säger och sedan gör sitt bästa för att jag ska få det så bra som möjligt.

Under åren som gått har jag lyckligtvis stött på en del sådana personer vilka jobbat för mitt bästa.


Har i dagsläget 3st sådana underbara personer och det gör mig varm i hjärtat. För det är ju faktiskt roligt att det finns positiva saker att ta fram i allt det negativa   

Av Anna - 29 oktober 2010 13:35

.........precis så känner jag.

Vill inte prata med nån vill inte se nån, vill inte tänka och vill inte bestämma nått. Vill helt enkelt bara försvinna. Det är skit att vara vuxen ibland.


Varför ha känslor överhuvudtaget?

  

Av Anna - 29 oktober 2010 10:26

Vet varken ut eller in. Säger jag nej till mina släktingar får jag jättedåligt samvete. Måste jobba på det..

Det spelar ingen roll att jag vet att jag ställer upp åt deras håll rätt mycket med tid och ex bil. Jag mår till och med dåligt när jag säger att jag ska använda min egen bil!!!

Jag har bra självförtroende men himla usel självkänsla    måste helt klart jobba på detta, men det är ju lättare sagt än gjort.

 

Fast nått som gjort mig glad är att missförstånd klarats upp   

 

Har vart på kören nu på morgonen och fått min tillvaro upplyst av min vackra Mia, bra början på morgonen   

 

Jag behöver bekräftelse är inne i en sån fas nu pga nått, vilket gjort att jag helt plötsligt känner mig osäker både på mig själv och situationen, vet inte riktigt hur jag ska hantera det??? Jag vet givetvis vad som skulle ändra på detta, men man kan inte tvinga nån till nått.... Önskar att jag var en starkare människa än vad jag är. Och i just denna situationen känner jag mig fånig, liten.....

 

Ge mig styrka!!!!

 

....hoppas på en mer uppmuntrande blogg soon, men det beror ju på mig och mina känslor...bla bla bla...

Av Anna - 28 oktober 2010 07:36

...nya bekymmer   

Ska ta mig till skolan idag, kanske att jag kommer att smitta någon, inte vet jag. Men jag är givmild! Fast det gäller väl bara att man ska vara hemma en dag efter tillfriskning? Skit sak samma here I come!   


Igår kväll hade jag lite svårt att sova, vilket givetvis är Sonnys fel som "tvingade" mig att dricka kaffe kvällstid haha så jag fick vaggas till sömns av killen sköna snarkningar, bättre än en vaggvisa tror jag   

Idag väntar kvartsamtal på dotterns skola, lämning och hämtning utav systerdotter samt lite städning hemma i lägenheten, kan ju vara kul eller nått? Antar att det är som man säger "Det är inte bättre än vad man gör sig" Så jag lever väl efter det idag tänkte jag.


Det ska bli himla skönt att få träffa mina kära skolkamrater idag, saknar dom när jag är hemma och är sjuk liksom   


Nä nu har jag inte tid med det här längre, over and out suckers!

Av Anna - 27 oktober 2010 22:17

Töntig rubrik jag vet...

...usch vad jag tycker livet är "tungt" ofta, önskar jag kunde säga att jag menade "ibland"   

Sitter med tusen funderingar i mitt huvud men har inga svar, vissa löser sig med tiden, som pengaproblem, andra saker som man tror eller snarare anar sig vara ett problem visar sig väl med tiden om man har fog för sina misstankar för hur som helst så kommer ju sanningen alltid fram förr eller senare.


En person i min närhet har alltid vidhållt en sak i ett antal år och helt plötsligt från den ena dagen till den andra så byter personen åsikt, är det inte nått skumt i görningen då?

Kan inte tro annat iallafall och det äter upp mig, det gör mig verkligen jätteledsen  

Vill inte känna så här och jag hoppas verkligen att det visar sig att jag har fel....


Önskar att jag kunde ta ett piller och le och vara glad och go kexchochlad, säga att jag inte bryr mig, men problemet är ju att jag gör det.... Mycket möjligt att det är nått jättefel på mig.... hahaha

vad är det jag skriver? Det är väl klart att det är    men mer än vanligt då. Har himla svårt att tycka synd om mig själv speciellt länge men det är ju "kul" så länge det varar.


En annan sak jag tänkt en del på är; En av mina vänner, 1 har sagt till min vän 2 att jag haft en "otrevlig åsikt" om vän nr 2 vilket vän nr 2 frågade ut mig om, vilket gjorde att jag såg ut som en fågelholk. Jag är inte sur eller så men man undrar ju varför folk säger saker de själva menar och sedan säger att en annan, dvs jag, i det här fallet sagt så?   


Hade planerat att vara frisk och gå till skolan varje dag den här veckan men nej nej, icke då! Säger bara en sak; MAGINFLUENSA!

Varför blir saker aldrig som man tänkt sig?


Fick besked från FK idag ang underhållsbidrag varannan vecka och hör och häpna! TREHUNDRAFEM KRONOR i månaden per barn! Vilket j----la skämt!

Det är ju lite skillnad mot 1176kr/barn/månad...

Livet är en fest.


Och till råga på detta så har inte mitt aktivitetsstöd kommit in på kontot, mitt bostadsbidrag har hamnat fel, biljäveln måste det bytas bromsskivor på, jag är skyldig mamma pengar som vanligt och JAG HATAR PENGAR! Skiten florerar i mitt huvud 70% utav min vakna tid. Det kanske är så när man inga pengar har.....

Jag har inte blivit beviljad CSN, och oddsen att jag får studera vidare på Aktivitetsbidrag efter den 1 nov är minimala, så snacka om att jag känner mig ledsen så jag har ingen som helst aning hur mitt fortsatta liv kommer att se ut......

Jag hade ju en plan!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards