Alla inlägg den 2 december 2010

Av Anna - 2 december 2010 12:07

Hmm.... har  funderat lite...

 (ja nu vet jag att jag skröt, jag använde hjärnan haha)

 

Ärlighet

Ni vet det här med vad man säger och förväntar sig utav folk i sin närhet.

Själv vet jag att jag är grymt duktig på att prata, prata och prata. Jag kan nog prata om precis vad som helst om det är så.

 

Men till saken hör att om det nu finns saker som jag igentligen inte vill prata om så håller jag tyst, men om någon frågar mig om nått sånt som jag inte vill prata om så kan jag inte ljuga utan känner mig tvungen att berätta precis som det är   

och med det menar jag saker som gäller mig själv.

Andras "hemligheter" däremot håller jag tvärtyst om, men det är något annat liksom.

 

Shiiiit alltså, det känns ofta jobbigt efteråt och tusen tankar rusar ikring i mitt huvud "Hur låter det här då" "kommer människan någonsin vilja ha något mer att göra med mig" "tycker personen att jag är sjuk i huvudet nu" "framhäver jag mig som ett offer, för det var inte min mening och det vill jag inte vara" osv osv...

Det konstiga är ju att dessa människor som jag berättar för brukar bli nära vänner till mig och om vi nu var vänner innan så stannar dom kvar   weird men underbart.

Men jag ångrar mig alltid tusenfalt över att jag berättat saker och ting om mig själv, jag är rädd över att få en stämpel som misslyckad eller att det är synd om mig. För jag vill ju bara vara Anna, den jag är, inte vad jag råkat ut för.

JAG ÄR ANNA!

 

Naiv

Jag tror att folk tror att jag är hur säker som helst på mig själv och ja det är jag nog, iallafall i alla situationer där man kan ta allt som ett skämt. Men när det kommer allvar med i bilden och nu någon skulle visa intresse för mig, säga snälla saker till mig osv så känner jag mig som en fågelholk? Jag blir liksom förvånad över att nån tycker om mig som jag är, är duktig, fin osv???

Det konstiga i det här är ju att jag brukar anta att folk tycker om mig i min närhet.... men när de säger nått snällt om/till mig så fattar jag ingenting?

Frågan jag ställer mig är; "Vem pratar dom om?"

 

 

Jag undrar om detta beror på usel självkänsla?

För självförtroende har jag iallafall....

Hur kan detta gå ihop?

Jag måste verkligen ha en väldigt låg självkänsla   

Undrar om det finns någon som tror det om mig?

....för helst vill jag ju inte tro det själv....

 

Vem är du? Vem är jag?

Levande charader....

      

 

Over and Out Suckers!!


Ovido - Quiz & Flashcards