Direktlänk till inlägg 25 november 2010

Deprimerande

Av Anna - 25 november 2010 12:19

 Ja det är precis vad det är att behöva tänka på pengar. Alltid dessa jävla pengar. Kul när man får dom men deprimerande att inse hur lite man har   

Som vanligt får jag alltså en sjukt fattig jul. Jag älskar julen med blir alltid deppig när jag inte har några pengar. Men jag är nog inte ensam om att känna så här.

 

Jag har iallafall sökt ett par fonder och hoppas att det kommer in nått nu i början utav december så jag kan ge mina barn julklappar.

Det vore ju attans om ingen skulle gråta en skvätt efter att ha läst mitt personliga brev, grymt ledsamt.

Tyvärr är allt sant också.

 

 Jag har drabbats utav så mycket motgångar i mitt liv att jag skulle kunna skriva en riktigt tjock bok om skiten. Olyckor, psykopater, sjudomar etc etc.. och på grund utav dessa saker har min ekonomi rasat..

.Livet är bra orättvist ibland tycker jag.

Man skulle ju kunna tycka att "han där uppe" kunde dela ut bekymren lite jämt fördelat istället för att kasta all skit på några få utvalda?

 

Köpte nya dubbdäck för ett tag sen, hade dom på i ungefär 3 veckor så small ena framdäcket, inget som gick att laga förstås...

Dessutom så är bromsskivorna vinda och behöver bytas och då byter man ju naturligtvis bromsklossarna också. Ja det är väl för tur att man är "miljonär"   

 

En fras som man hört till leda är ju "Det du inte dör av gör dig starkare" även fast det stämmer är det svårt att känna sig gladare för det.....liksom.

 

Men jag måste ju påpeka att förutom detta pengaproblem så mår jag faktiskt riktigt bra   


Over and Out Suckers!!

 
 
Greger

Greger

25 november 2010 17:08

Trist. Men du får vara glad över den vackra snön som förhoppningsvis ligger kvar över hela landet.

http://www.brajulklappstips.se

Anna

28 november 2010 00:19

tack det var gulligt :) och tack för länken

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 6 juni 2012 09:22

För att bekräfta kommentaren "det är bara fjortisar som bloggar" så kan jag väl lika gärna göra det jag blir anklagad över.   Och varför det kanske nån undrar? Jo det ska jag säga, JAG ÄR EN TÖNTIG FJORTIS SOM INTE FATTAR ATT JAG ÄR 37!      O...

Av Anna - 7 maj 2012 09:53

Helt plötsligt tänkte jag att "Idag är början av resten utav mitt liv"... Nästa tanke var "Vilket fult ord! "BÖRJAN" är?!? Böjan, blöjan, börj, burjare? Usch    men ändå är det ju ett bra ord, ett positivt ord faktiskt. Men uu så fult.   Men för ...

Av Anna - 24 april 2012 09:38

Det finns fruktansvärda föräldrar som använder sitt barn som maktmedel och medvetet förbjuder släktingar att träffa barnet bara för att hämnas på de vuxna!!   Tyvärr är det det oskyldiga barnet föräldern straffar mest, för hur ska ett litet barn...

Av Anna - 19 april 2012 08:48

Visst är det så att när det gäller släkten så får man spotta och säga vad man vill om den, men när man hör andra som gör det så blir man lite arg, och i mitt fall...LEDSEN      När det gäller denna familjemedlem så har jag hört så mkt otrevlighet...

Av Anna - 30 mars 2012 20:05

Pga respekt för min mor som ringde för en stund sen och ville att jag skulle ta bort mina "familjeintrigsbloggar" har jag överlagt med mig själv och mina alteregon och tagit bort vissa av mina tidigare inlägg, även om jag själv inte tycker att jag sk...

Ovido - Quiz & Flashcards