Alla inlägg den 25 november 2010

Av Anna - 25 november 2010 12:19

 Ja det är precis vad det är att behöva tänka på pengar. Alltid dessa jävla pengar. Kul när man får dom men deprimerande att inse hur lite man har   

Som vanligt får jag alltså en sjukt fattig jul. Jag älskar julen med blir alltid deppig när jag inte har några pengar. Men jag är nog inte ensam om att känna så här.

 

Jag har iallafall sökt ett par fonder och hoppas att det kommer in nått nu i början utav december så jag kan ge mina barn julklappar.

Det vore ju attans om ingen skulle gråta en skvätt efter att ha läst mitt personliga brev, grymt ledsamt.

Tyvärr är allt sant också.

 

 Jag har drabbats utav så mycket motgångar i mitt liv att jag skulle kunna skriva en riktigt tjock bok om skiten. Olyckor, psykopater, sjudomar etc etc.. och på grund utav dessa saker har min ekonomi rasat..

.Livet är bra orättvist ibland tycker jag.

Man skulle ju kunna tycka att "han där uppe" kunde dela ut bekymren lite jämt fördelat istället för att kasta all skit på några få utvalda?

 

Köpte nya dubbdäck för ett tag sen, hade dom på i ungefär 3 veckor så small ena framdäcket, inget som gick att laga förstås...

Dessutom så är bromsskivorna vinda och behöver bytas och då byter man ju naturligtvis bromsklossarna också. Ja det är väl för tur att man är "miljonär"   

 

En fras som man hört till leda är ju "Det du inte dör av gör dig starkare" även fast det stämmer är det svårt att känna sig gladare för det.....liksom.

 

Men jag måste ju påpeka att förutom detta pengaproblem så mår jag faktiskt riktigt bra   


Over and Out Suckers!!

Av Anna - 25 november 2010 08:46

Här sitter jag hos syrran och vabbar med Joline, hon är både snorig, har feber och är allmänt kinkig. Men hon är ju söt iallafall   

Positiva tankar brukar ju göra saker och ting bättre, eller nått.


Ska snart iväg till Helen och betala mina räkningar, vilket alltid är lika roligt   

Varje gång känner jag ett enormt obehag och vill bara gå därifrån men när det är klart och jag vet hur extremt lite!!! pengar jag får så kommer man till en acceptans och gå därifrån med lite lättare sinnesstämning. Inte för att det känns kul men det känns iallafall inte obehagligt längre iallafall.

Livet som ensamstående är fruktansvärt förödande för min ekonomi. Men man kan ju inte bo ihop med någon för ekonomin, vilket jag gjort förut, men det är inte värt det. Hellre fattig och glad än bättre ekonomi och att man vantrivs hemma.

Har bott ihop med en riktig nöt en gång, med det fina smeknamnet "ÄckelPäckeln" Haha! Försökte stå ut bara för ekonomins skull, men så här i slutändan så kan jag ju inte påstå att det var värt det direkt   


På tal om smeknamn, jo jag har nog gett alla mina ex "underbara" smeknamn Hahaha!

Tråkmånsen, Psykopaten, ÄckelPäckeln och Fuckface

  


Nää...nu har jag en liten tjej som pockar på min uppmärksamhet.

Over and Out Suckers!

Ovido - Quiz & Flashcards