Alla inlägg den 4 november 2010

Av Anna - 4 november 2010 19:08

...är där jag befinner mig just nu och har gjort sedan i måndags, gud vad tiden går fort. Jag tyckte att jag nyss kom hit, men så är det alltid tycker jag när jag kommer hit upp till mamma.

 

Jag har bara haft det lugnt och skönt, eller nu ljög jag, har kuskat runt i Mora, Rättvik och i Leksand så det räcker och blir över. Tycker jag har setat i en bil sedan i lördags. Nu är det bara en tur kvar och det är upp till min moster som har hästar uppe i Mora. Ungarna ska få rida på en åsna, hur många kan stoltsera med det? 

Måste komma ihåg att ta lite kort då, är ju fruktansvärt dålig på att fotografera nu för tiden 

 

Tiden här uppe kretsar kring 11.00 kaffet och 16.00 kaffet, sedan fördriver man tiden däremellan. Har hunnit läsa ut en bok sedan jag kom hit, har plöjt så fort jag har haft tid över, och det var en tjock bok! Dessutom har jag lekt snickare och hjälpt mamma göra en stege till våningssängen, eller tarrsäng som man säger här   

Jag är så duktig då!

 

När jag flyttade härifrån för fem år sedan sa jag till mig själv att jag aldrig mer kunde tänka mig att flytta tillbaka... men idag slog det mig att jag ändrat mig i den frågan. Helt plötsligt kände jag att det skulle jag visst kunna! Varför inte, börja om på nytt igen.

 Men nu tänker jag ju inte göra det då jag trivs alldeles ypperligt hemma i Nypan, men iallafall.

Tanken kändes inte främmande längre.

 

Jag måste ju säga att det är rätt kul att vara här, det är så många som känner igen mig, fler en vad jag känner igen dock. Men de blir så glada när de ser mig, jag känner mig ju nästan smickrad   

 

Snart kommer min älskade bror Anders, han är min favoritbror (Kan bero på att jag inte har några fler haha)

och han har sina barn med sig, så det blir ju kul att kusinerna får träffas lite   

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards