Direktlänk till inlägg 20 november 2010

Jag har tråkigt...

Av Anna - 20 november 2010 09:10

....därför skriver jag   


Satt och tänkte på fördomar, vilket jag INTE anser att jag har, vilket skämt, för det har jag ju ibland. Men säg det inte högt.


När jag började skolan så fanns det en tjej, Emma, som jag tyckte var allmänt uppblåst. Men så plötsligt när jag började andra terminen i skolan så fick vi kontakt, började prata och så och jag upptäckte att jag haft fel. Hon är ju allt annat än uppblåst!

Jag lärde känna en jättemysig tjej, en som bryr sig om, rolig och alldeles fantastisk. Hon finns alltid där och ställer alltid upp    oavsett om hon själv mår dåligt.

Jag hade alltså fel i mina fördomar, my shame. Kände mig faktiskt rätt dum som tyckt illa om henne från början.


Sen har vi underbara vackra Marre. Hon hade fördomar om mig, haha. Hon hade tyckt att jag var dryg, skrattade för mycket, hon irriterade sig på att jag typ aldrig var tyst på lektionerna osv.

Men också vi lärde känna varandra och hon ändrade åsikt om mig.

Hon har precis samma egenskaper som Emma    dessa två flickor är viktiga för mig och jag är så tacksam över att jag fått chansen att lära känna dom   


Emma är den snygga, jag brukar kalla henne "SnyggEmma" och om jag vore kille hade jag ränt benen av mig efter henne    men nu är jag ju inte lesbisk och tänder inte på tjejjer Hahaha!


Marre, ja hon är vacker och alldeles alldeles underbar som person!

Även där hade jag ränt benen utav mig om jag vart lesbisk, eller kille    


Ja självklart har jag andra tjejjer i mitt liv som är alldeles fantastiska, men nu handlade ju detta om fördomar.

Några utav dom som jag ändå vill passa på att höja till skyarna är; Mikaela, Jenny, Mia, Karin, Nadasja. Jag vet att ni alltid finns där för mig, precis som Jag alltid finns där för er   


  Jag har tyvärr inte laddat upp fler bilder på "mina" andra flickor, men här är iallafall Emma och Jag   


Over and Out Suckers!

 
 
Ingen bild

emma

20 november 2010 10:53

haha söt du e gumman. (L) ja fördommar har vi no alla. bara man vågar erkänna att man hade fel så tycker ja det är helt ok =) love u galning :)

min blogg : emmakristinab.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 6 juni 2012 09:22

För att bekräfta kommentaren "det är bara fjortisar som bloggar" så kan jag väl lika gärna göra det jag blir anklagad över.   Och varför det kanske nån undrar? Jo det ska jag säga, JAG ÄR EN TÖNTIG FJORTIS SOM INTE FATTAR ATT JAG ÄR 37!      O...

Av Anna - 7 maj 2012 09:53

Helt plötsligt tänkte jag att "Idag är början av resten utav mitt liv"... Nästa tanke var "Vilket fult ord! "BÖRJAN" är?!? Böjan, blöjan, börj, burjare? Usch    men ändå är det ju ett bra ord, ett positivt ord faktiskt. Men uu så fult.   Men för ...

Av Anna - 24 april 2012 09:38

Det finns fruktansvärda föräldrar som använder sitt barn som maktmedel och medvetet förbjuder släktingar att träffa barnet bara för att hämnas på de vuxna!!   Tyvärr är det det oskyldiga barnet föräldern straffar mest, för hur ska ett litet barn...

Av Anna - 19 april 2012 08:48

Visst är det så att när det gäller släkten så får man spotta och säga vad man vill om den, men när man hör andra som gör det så blir man lite arg, och i mitt fall...LEDSEN      När det gäller denna familjemedlem så har jag hört så mkt otrevlighet...

Av Anna - 30 mars 2012 20:05

Pga respekt för min mor som ringde för en stund sen och ville att jag skulle ta bort mina "familjeintrigsbloggar" har jag överlagt med mig själv och mina alteregon och tagit bort vissa av mina tidigare inlägg, även om jag själv inte tycker att jag sk...

Ovido - Quiz & Flashcards