Alla inlägg under januari 2011

Av Anna - 5 januari 2011 11:21

Tro det eller ej...

Kan inte sitta still, men kan inte få nått gjort heller... Sketans typ.


Har sovit hos Jenny i ockle i natt, sov faktiskt riktigt bra. Kul tycker jag då jag legat sömnlös i ett par nätter nu.

Vaknade vid åttatiden och tänkte uuu så trist då jag vet att hon alltid sover hela dagarna. Som tur var så vaknade sonen hennes, charmiga Razmus och tyckte vi skulle åka hem till mig så det gjorde vi. Han sitter nu parkerad framför tvn och spelar X-box. Ovanligt   


Har de senaste dagarna varit i ockle typ varje dag och hjälpt flickan få ordning i lägenheten då hennes sambo flyttat ut. Vilket jävla hästjobb! Han hade inte packat ihop sina saker, det var skitigt som fan och vi fick åka till tippen typ 2000ggr.

Trots denna utrensning så har det inte passat herrn i fråga att hämta sina saker eller lämna tillbaka nyckeln. Helt otroligt.


Idag kommer mina älskade flickor hem och jag längtar hur mycket som helst!!! Har inte sett dom på en och en halv vecka. Mina hjärtan   

Pratade med Saga igår, iofs så har hon ringt mig varje dag 1-3ggr, men just igår så talade jag om för henne att jag köpt ny TV. Varvid hon säger "Men mamma du kunde ju köpt nått till mig istället, vi har ju så många tvapparater iallafall" Hahaha! Hon är ju för söt    De är kloka de små liven.

Sen har vi Razmus som undrade varför vi hade så många platt Tvs hemma. Hmm.... vad svarar man på det? För att de tar mindre plats? För att jag har råd? För att jag har släktingar som hjälper mig ekonomiskt?

Själv tycker jag ju att jag har det skitdåligt ekonomiskt och inte har några dyra saker överhuvudtaget, vilket jag faktiskt inte har o andra sidan, men allt är väl vad man jämför med....alltid.


Näää....orka sitta här då....


Over and Out Suckers!

Av Anna - 4 januari 2011 14:45

Blir Ni/Du sjuk blir jag sjuk, frågan brukar bara vara vilken dag, blir Ni/Du typ normalt sjuk så blir jag jättesjuk.

Är det rättvist?   

Sitter faktiskt här och tycker synd om mig själv, har liksom varit rätt glad den sista tiden, pga att jag hållt mig frisk. Men nu sitter jag här och hostar så jag får ont i bröstet och med feber. Stackars lilla mig   


Det är bara att inse att livet är bra orättvist ibland, det suger men så kan det vara. Får väl vänta på att bli frisk, men jag har ju såååå svårt att sitta still längre perioder vilket brukar göra saker och ting värre, attans.

Spelar ingen roll hur sjuk jag blir... jag måste ända upp och springa runt och greja.

Hahaha!

Beror på det där bipolära ni vet, myrorna i arslet och rastlösheten.


Läste en skylt igår där det stod

"Not even your problems will last forever"

Tyckte det var rätt kul faktiskt   


Bara så alla vet så finns det alltid nått kul/positivt i allt tråkigt och det har då räddat mig hela mitt liv, jag skrattar bort problemen så gott jag kan.

Det är ok att vara ledsen ett tag men sen är det faktiskt bara att rycka upp sig.

Det är vad livet har lärt mig   


Var och köpte ny TV idag, såg en annons, stack iväg, peka på den, betalade och åkte hem och packade upp den.

Stackars personal, jag stod och hostade som en jubelidiot, trodde dessutom att jag skulle tuppa av, var jättevarm av febern och helt matt men hem kom jag. Med en ny TV   

Undrar hur länge jag kommer att vara glad över den? Jag menar på att man önskar sig något, får det, är lycklig, för att sedan glömma bort det och önska sig nått annat. Oftast i allafall.


Förra veckan gick jag och sålde alla mina guldsmycken, kändes inget roligt men jag använder dom ju aldrig ändå. Men iallafall.

Det kanske kommer en dag då jag ångrar mig men det är ju då. Det var ju bara saker.

Kände mig så pengakåt att jag nästan sålde arvegodset från farmor oxå!!!

Men återfick vettet och behöll det, phuuuiii...


Det är inget roligt att vara utfattig. Nån som vill byta?

Hahaha! As if, eller hur   


Over and Out Suckers!

Av Anna - 2 januari 2011 20:44

Nytt år, nya problem, eller?  

Året som vart har ju vart stjärnspäckat med problem och annan skit, visserligen så vart ju den sista delen rätt ok, tack och lov, men jag hoppas innerligt att detta år låter mig vila från problem och annat skräp, jag menar på att det skulle ju vara kul att få bryta trenden nån gång haha!


De sista veckorna i mitt liv har varit hektiska och jag har varken haft tid eller lust att blogga, har tänkt på det ett par gånger men har liksom känt mig hjärndöd med en robothjärna som sagt åt mig vad jag ska göra och inte göra och att sätta mig vid datorn och knappa på tangenterna har inte känns speciellt lockande, men det kan ju vara så ibland.

Däremot har min hjärna ibland hoppat igång och gått på högvarv i korta stunder men ingenting har då kommit ut i skrivande form, och så kan det ju vara ibland.

PEACE WILL COME TO ME!


....och nu orkar jag inte sitta här längre, ska ringa världens bästa Marre istället   


Over and Out SUUUUUUUUCKERS!

Ovido - Quiz & Flashcards