Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Anna - 14 januari 2011 10:14

Jaha, då sitter jag här igen...

Har rast i ett tag till, har haft det sen halv tio och det finns ju inte så mycket att göra direkt här på skolan, förutom att sitta i cafeterian och häcka vilket jag inte har så stor lust till idag då.

Gick in på min hotmail, vilket jag inte gjort på länge och fick rensa bort typ 200 mail, bara reklam... Blää...

Men nu är det gjort iallafall   

 

Snart har vi det vanliga fredagsfikat, är inte sugen på nå gotter men det brukar vara trevligt iallafall.

 

På musikgruppen i morse så frågade min lärare om jag fått mycket julklappar eftersom jag vart så snäll, tyvärr var jag tvungen att säga nej.

Så vi kom fram till att tomten är en fet gubbjävel haha!

Det är ju ingen ide att vara snäll om man inte får nått för det, av tomten alltså   

 

Ska klippa håret imorgon, tid är redan beställd och nu står jag i valet och kvalet hur jag ska göra? Klippa av mig håret för att få fram lockarna, alltså inte kort men kortare. Eller klippa topparna, luggen och spara ut långt?

Det är allvar det här, i håret sitter personligheten jue.

Eller nått.

Satsar nog på det sista tror jag, men då måste jag ju platta håret dagligen... är igentligen rätt trött på mina lockar, jag ser ju så jäkla snäll ut i dom. Fast är jag lockig så behöver jag inte lägga ner nån tid på håret, det sköter sig självt så att säga.

Det är dumt att se snäll ut, ger ett felaktigt intryck liksom. Vill ju vara hård och tuff. Haha!

As if typ.

Vilka allvarligt seriöst problem va?

 

Naaa... måste sluta nu... trött på att skriva om mitt "allvarliga" problem med håret nu   

 

Over and Out Suckers!

 

 

Av Anna - 14 januari 2011 07:58

Börjar halv nio med "skönsång" i skolan :P

Vi har alltid friskvård på fredagar där man får välja olika aktiviteter och jag har då valt körsång, och jag kanske inte är nått proffs direkt Hahaha.


Känner att jag har lite extra tid idag innan skolan börjar då mina barn vaknade upp med feber och ont i halsen. Så jag slipper alltså skjutsa dom till deras skola först.

Tur de är så pass stora nu att jag kan lämna dem ensamma, jag är ju inte långt bort om de vill jag ska komma hem.


Ibland är jag inte så säker på att det är så himla lyckat att öppna truten och påstå/lova saker innan jag säger det    i måndags när vi pratade om alla som slutat röka i skolan så fick jag ju frågan om jag slutat. Hmm.... jag hade ju halverat mitt dagliga intag sedan i höstas iallafall... men "duktig" som jag är så kastar jag ur mig att "Men jag slutar i morgon" så ja... då var jag ju tvungen att hålla det.

I och för sig så är det ju positivt då jag inte tror att det finns några "bra" tillfällen att sluta, igentligen.

Har lyckats hålla mig rökfri i två dagar nu, förutom i tisdags då jag fuskade med 2st innan jag la mig    men igår rökte jag ingenting.

Ska försöka låta bli idag också, fan varje dag är ju en utmaning! Men jag ska klara det!


Det är ju så positivt att avstå från rökning; Du sparar pengar, du stinker inte rök, du slipper få rökrynkor, slipper slemhosta och blir inte lika ofta drabbad utav infektioner osv osv osv


Måste peppa mig liksom.


Måste iväg till skolan nu...


Over and Out Suckers!

Ovido - Quiz & Flashcards