Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Anna - 11 januari 2011 21:50

Herregud... här kommer jag, fröken "Drama" och med det menar jag att det som ibland kommer ut ur min utsööööökta mun kan tas på allvar när det kanske inte alltid är meningen att det ska göra det Tuff Shit! HiHi.


Hmm..... vad menar jag med detta då?

Jo det ska jag tala om   

Har en benägenhet att slänga ur mig saker på ett sätt som får folk att bli alldeles förskräckta.


Ett praktexempel är detta...

För ett par år sedan då jag var fortfarande var sjukskriven, så ville jag verkligen ut och göra någonting.

Jag var sååå trött på att vara sjuk och gå hemma och var beredd på att göra precis vad som helst bara för att komma hemifrån, tom prostituera mig (Hehe) bara för att bryta tristessen!

Nääää skoja bara, men vem har inte tänkt tanken då pengarna lyser med sin frånvaro   


Men till åter till saken då...

Jag ringde upp min handledare på FK och frågade hur långt de kommit i mitt ärende sedan jag sist pratade med dom. Kvinnan säger då till mig att det kommer att ta tid innan de kan ge mig ett svar, vilket jag parerar med;

"Om jag inte får komma ut och göra nått omgående tar jag livet av mig!" (i skämtsam ton)

Men med detta uttalande menade jag ju inte bokstavligen utan jag försökte ju bara påtala hur viktigt det var för mig att avbryta min sjukskrivning!

Men jaja...jag fick då ett långt anförande om vilken obehaglig situation jag hade satt denna kvinna i, och förstod jag inte allvaret med att säga en sådan sak??

Bla bla bla....osv osv....


Men idag... ja ok det kanske jag inte skulle ha sagt då, men hallå???

Jag skulle ha låtit bli att vara så mycket Jag, jag skulle ha varit lite mer byråkratisk eller nått....hmm...

(Fast de sista meningarna här skrev jag inte, för jag har aldrig fel, är det inte så eller?   )


Tröööök kärring...... måste man ta allt så allvarligt... jag ville bara att hon skulle förstå min situation.


Men jo och ja, med detta menar jag att ibland är väl inte allt så himla genomtänkt som jag häver ur mig, fast jag antar ju att folk förstår när jag menar allvar eller inte.


Samma är det ju när jag skriver här, ibland är väl inte allt så genomtänkt, jag skriver ju oftast bara ner vad jag känner just då.

För stunden.

Sen trycker jag på spara inlägget fort som attan innan jag ångrar mig för att sedan logg ut, vilket jag kommer göra nu!


Over and Out!



Ovido - Quiz & Flashcards