Alla inlägg den 5 februari 2011

Av Anna - 5 februari 2011 19:45

Jaaaooo!

Framför burken igen, jag vet inte men det verkar som om jag har fått en fallenhet för att hamna framför datorn läggandes patiens när jag har tråkigt ... booooring men ett bra tidsfördriv.


Idag har jag hunnit med att ta mig igenom hela 3st filmer utan att få frispel. Och hör och häpna, jag rekomenderar dom alla 3! Det hör ju inte till vanligheterna direkt. Hahaha!

Hur många har inte hyrt ett par filmer och ingen av dom har varit bra? Antar att det är många, det brukade iallafall hända mig på den tiden då jag jämt hyrde film.

Men nu för tiden så &/&¤%#( från nätet   

De filmer jag vill rekomendera er att se är;

"Tangeld"

"Shrek Forever and After"

och

"I rymden finns inga känslor"


Jag skrattade hjärtligt till dom alla   


Har bestämt med mig själv att jag ska göra tre stora förändringar i mitt liv vilka är;

Sluta röka - redan gjort

Ta upp min träning igen - redan gjort

Ändra mina matvanor - på gång.


Det här med att ändra maten är nog det svåraste för mig då jag har typ noll intresse för matlagning, det är ju inte det att jag inte kan laga mat, det är bara det att jag tycker att det är en stressfaktor....

Jag har iallafall börjat välja bort matvaror utan nyckelhål och under morgondagen ska jag googla fram lite nya lättlagade, nyttiga recept.

Babysteps är mitt motto. Dessutom så har jag kommit fram till att det är ok att fallera ibland, huvudsaken är ju att det blir rätt i slutändan.


Med fallera menar jag helt enkelt att om jag ex vis skulle vilja ta en cigarett en dag så är det endå bättre än de 15-20st per dag jag rökte förr.

Och eftersom jag slutade röka för bara en månad sen så tycker jag att varje dag är en seger som jag inte går och köper ett ciggpaket och börjar röka igen. Visst har jag tagit en cigarett då och då men jag kommer alltid på att de smakar askkopp och mår dåligt över att jag ens tagit ciggen i min mun   

Så nu för tiden känns det väldigt främmande för mig att börja röka som förr igen.


Näää nu blir det pilates, mitt nya liv har ju börjat!

  

Ovido - Quiz & Flashcards