Alla inlägg den 5 april 2011

Av Anna - 5 april 2011 12:36

Meningen med livet?

 Hmm... Vad är den?

VAR är den?

Är rätt så trött på dessa evinnerliga jä-a penningaproblemen... SUCK!

Sen passar jag på att trycka in ett par suckar till...suck suck suck....

Dessutom är jag rätt trött på att överhuvudtaget behöva klaga över att jag inte har några pengar hela tiden. Suck. (Igen).

Det är ganska trist att behöva vara den där loosern som inte har råd till ditten och datten, den som helt enkelt INTE HAR PENGAR SÅ DET RÄCKER!

Det är säkert rätt tröttsamt att behöva höra på också   

Men jag passar väl på att klaga ordentligt nu när jag ändå börjat då.   

Ha Ha Ha!


Jag har aldrig i hela mitt liv varit eller känt mig så fattig som jag gör nu. När jag förr varit utan pengar har jag åtminstonde kunnat skaka av mig det och tyckt att det ordnar sig, vilket det faktiskt gjort. Men den här gången känns det faktiskt rätt tröstlöst. Inte så himla roligt faktiskt. Dessutom så skäms jag över att överhuvudtaget ha det så, eller att behöva erkänna det för mig själv.


Visst skulle jag kunna ta ett extrajobb, men tyvärr... det går inte. Den ersättningen jag har för att kunna studera tillåter inga extrajobb för då blir jag av med den   och min utbildning måste jag ju ha för att kunna få ett anständigt jobb. Så jag sitter fast i en rävsax! Jag lever "Moment 22". (och nej jag uppbär inte CSN)


Barnfattigdomen i Sverige har ökat, bara så ni vet.


Jag vill iallafall säga att jag är grymt tacksam över mina kära runt omkring som hjälper mig så gott de kan. Tack, jag är så glad över att ni finns så mina barn får mat på bordet och kläder på kroppen   

....för så illa är det...


....until next time....

Over and Out Suckers!





Ovido - Quiz & Flashcards